The end result is a game that looks and feels a lot more ‘actiony’ for lack of a better way to put it. It’s definitely more of an action-RPG, which is great because as a new player, that’s what you want. You want to be able to go in there and really demolish the bad guys.
I think the end result is a combat system that, at the beginning is pretty forgiving, you can almost play it like a pure action game.
Ma perche![]()
Non ho mai rivolto a Dio altro che una preghiera, molto breve: "Dio, rendi ridicoli i miei nemici". E Dio l'ha esaudita. -Voltaire-
hai preso 1 frase estrapolandola da un contesto che la fa sembrare per ciò che non è
Would you say then that the combat has changed to a more real-time format, or is it still very much a covert turn-based system? What camp would you say the combat in Dragon Age II falls into?
The early impressions people have of the Dragon Age II combat is that they almost don’t know what to make of it, and I think I understand why. It’s because the visual presentation of the combat has been completely reworked. I liked the Dragon Age: Origins combat in the sense that it makes you think like a general.
You have a tactical team of four, you could coordinate their attacks, manoeuvre them and do positioning. All of those elements were really affective in making you feel like you’re not just controlling one character, but you’re controlling a coordinated team. Increasingly that seems to be less and less common in RPGs, so that was key for us to hold onto.
And does this mean that there is still a great deal of micromanagement and tactical thought in combat?
There’s also a camp of people that love the idea of pausing the game and issuing orders. So all of that ability is there in Dragon Age II, none of that has changed. However, the visuals have changed dramatically.
Characters no longer move forward into positions then line themselves up to take their swing and fireballs don’t take like ten seconds of finger waggling to launch. Everything has been made much faster and much more responsive, so that as a player I can count on my team actually executing my orders quickly, efficiently and even more importantly, stylishly.
How have you gone about making the combat more stylish?
Moves now have more personality, a lot more punch to them. Your rogue will now flip into combat instead of awkwardly moving forward. The end result is a game that looks and feels a lot more ‘actiony’ for lack of a better way to put it. It’s definitely more of an action-RPG, which is great because as a new player, that’s what you want. You want to be able to go in there and really demolish the bad guys.
As you get further into the game though, there is a kind of revealed complexity where you start to understand how the tactical play works, you learn how to maximise your team so they’re working together better. I think the end result is a combat system that, at the beginning is pretty forgiving, you can almost play it like a pure action game. But by the time you get further in, and we achieve this seamlessly, the player is now thinking like a general as they become more involved in combat.
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Le 3 Leggi di Burner:
1) La figa può piacere a pochi ma il culo piace a tutti. (citazione da qualche parte)
2) Se tu oggi hai failato più di me, è perchè ancora io non ho finito di failare.
3) Se c'è la tecnologia per jumpgatare, si può pure sentire il botto nello spazio. (riferito ad Eve)
pdddd needo dragon age 2, voglio vedere come procede la storia che m'ha lasciato troppo in sospeso la fine di witch hunt
sei consapevole vero che la storia di dragon age 2 non continua quella di DA:O, ma parla di un personaggio a parte (Hawke, umano/a) e verrà narrata la sua storia nell'arco di 10 anni? (nei quali si assisterà, in prospettiva diversa, anche agli eventi di Origins)
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1) La figa può piacere a pochi ma il culo piace a tutti. (citazione da qualche parte)
2) Se tu oggi hai failato più di me, è perchè ancora io non ho finito di failare.
3) Se c'è la tecnologia per jumpgatare, si può pure sentire il botto nello spazio. (riferito ad Eve)
Le collector's Bioware diventano sempre peggio
Dei POTENTISSIMI DLC e una soundtrack digital
fine.
Gliela compro sicuro![]()
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1) La figa può piacere a pochi ma il culo piace a tutti. (citazione da qualche parte)
2) Se tu oggi hai failato più di me, è perchè ancora io non ho finito di failare.
3) Se c'è la tecnologia per jumpgatare, si può pure sentire il botto nello spazio. (riferito ad Eve)
Non avete il sospetto sia un dragon age dumbed down for consoles ? Il primo su console non rendeva bene quindi ora han risolto quel problema.
Waiting for nothing
AKA Ganondorf - Lista giochi giocati dal 97 a oggi in spoiler :
Spoiler
"Chi non sa fare la guerra, molto difficilmente può fare la pace"
Playing Starcraft 2
No infatti
http://social.bioware.com/forum/1/to...lf%3D8#5028534
"Oh and:
THIS IS THE COLLECTOR's EDITION
After January 11, 2011 people will still be able to buy Dragon Age 2, but it will be a standard copy without all the cool free stuff included in the Signature Edition. "
COOL FREE STUFF.
CAZZO.
![]()
Last edited by xv25; 15th October 2010 at 22:46.
beh allora ad una "collector" a 45€ invece di 80 non dico di no, lamentarsi perchè pagando il costo NORMALE (anzi sono 15€ in meno di SC2 o del prezzo consigliato per D3) hai roba IN PIU' è un fail giganormous.
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1) La figa può piacere a pochi ma il culo piace a tutti. (citazione da qualche parte)
2) Se tu oggi hai failato più di me, è perchè ancora io non ho finito di failare.
3) Se c'è la tecnologia per jumpgatare, si può pure sentire il botto nello spazio. (riferito ad Eve)