Dopo aver perso ore di tempo a decidere cosa scartare e cosa tenere (e vacca boia, un sacco di talenti del Rogue sono semplicemente bellissimi, è sempre dura decidere cosa lasciare fuori e cosa tenere), penso proprio che per il 60 speccherò così:
Assassination Talents (30 points)
Improved Eviscerate - 3/3 points
Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.
Malice - 5/5 points
Increases your critical strike chance by 5%.
Ruthlessness - 3/3 points
Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.
Murder - 2/2 points
Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.
Relentless Strikes - 1/1 point
Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.
Lethality - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.
Vile Poisons - 5/5 points
Increases the damage dealt by your poisons by 15%.
Cold Blood - 1/1 point
When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.
Seal Fate - 5/5 points
Your critical strikes from abilities that add combo points have a 100% chance to add an additional combo point.
Combat Talents (0 points)
None
Subtlety Talents (21 points)
Camouflage - 5/5 points
Increases your speed while stealthed by 15%.
Master of Deception - 2/5 points
Reduces the chance enemies have to detect you while in Stealth mode. More effective than Master of Deception (Rank 1)
Opportunity - 5/5 points
Increases the damage dealt when striking from behind with your Backstab, Garrote, or Ambush abilities by 20%.
Initiative - 5/5 points
Gives you a 75% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.
Improved Ambush - 3/3 points
Increases the critical strike chance of your Ambush ability by 40%.
Preparation - 1/1 point
When activated, this ability immediately finishes the cooldown on your other Rogue abilities.
L'unica indecisione è in merito all'Improved SS. Per mettere i 2 punti su Impr. SS, dovrei levare 2 punti da Seal Fate, e onestamente non so se farlo. I 5 di ener. in meno sono si comodi, ma anche la *sicurezza* di ottenere 1 cp in più per ogni critico fa la sua porca differenza rispetto ad un 60%.
Vorrei sapere da voi, se doveste scegliere, con questo template di base, fra Impr. SS a 2 e Seal Fate a 3, oppure solo Seal Fate a 5, cosa scegliereste?
P.S.: Deadly Poisons a 5 per un motivo, Crippling arma sx, Deadly pugnale dx in apertura e Instant su spada dx dopo l'apertura, quel 15% su tutte le swingate normali fa imho decisamente comodo.