Why INFERNO is a flop e altre critiche al gioco
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4211014950
io personalmente sono daccordissimo su quello che ha scritto questo tizio
se non avete voglia di leggere tutto, questo altro post riassume:
the problem with the game design oversimplistic system is that it becomes hard in a stupid manner instead of hard in a good way.
"Good hard"=challenging but fun to overcome, you feel skill matters and the effort you put in is rewarding.
"Bad hard"=one shot mobs that gank you and you feel there was really nothing you could do, becomes boring fast.
"Easy & dumb"=monotonous brain dead activity involving clicking computer while vaguely asleep and watching explosions and stuff die while picking up loot.
Diablo 3 is either easy & dumb or bad hard. There is no good hard in it. And I feel with the game design decisions that were made, it's going to be very hard for Blizzard to fix this train wreck. The simplistic skill system doesn't help either as it leaves players with a feeling of too few options that once exhausted leave ony one option: quit out of frustration.
Ora, sicuramente dopo tutte queste copie vendute la Blizzard cerchera' di fixare. Ma e' veramente fixabile il gioco?
Per me gli estremi per farlo ci sono...dovrebbero potenziare un po' tutte le skill inutili che hanno creato perche' io giocando il mago ci metto tutta la buona volonta' a farmi le tattiche usando anche skill diverse, ma mi ritrovo alla fine ad usare sempre le uniche 4-5 magie che vale la pena usare....le altre sono da buttare via.
Intanto sul forum di d3 sono tutti incazzati neri