Secondo il sito COG Network, c'era un link su un forum novergese che rimandava ad una articolo di Gamespot in cui veniva descritto nei minimi particolari il seguito di Mass Effect, il capolavoro Bioware uscito nel 2007.
Il link ora è stato misteriosamente rimosso, come testimonia la schermata di errore.
http://www.gamespot.com/xbox360/acti...atures;title;2
Fortunatamente un utente di questo sito è riuscito a copiare l'intero testo:
CITAZIONE
Piattaforme: Xbox 360-PC
-Release date: Xbox 360 - November 2009 (Worldwide), PC - TBA 2010
-Developer: BioWare, with support from EA and Microsoft Games Studios
-Publisher: EA
-Engine: Unreal Engine 3 (Custom)
-Mass Effect 2 is a 6-month timed exclusive game for the Xbox 360
- Lo stesso team che ha lavorato a Mass Effect, sta attualmente lavorando sul secondo capitolo.
- ME2 è in sviluppo da Luglio 2007
Tempo di sviluppo totale: 28 mesi
- ME2 è ambientato 2 mesi dopo Mass Effect
- La storia continuerà o non in base alle decisioni fatte dal giocatore nelle fasi finali di gioco
-Il personaggio creato nel primo pùò essere trasportato nel secondo
-Si può arrivare a livello 120
-Havok gestirà la fisica
-Bioware ha speso molto tempo nelle animazioni facciali e quelle del corpo, quindi aspettatevi una qualità al top.
-BioWare sta usando l'UE3, ma con molte modifiche.
-L'acqua è stara realizzata in maniera impeccabile.
-La sequenza di Game Over è stata ridotta a 1.78 secondi.
-Mass Effect 2 avrà fino a 5 giocatori in co-op
-Ci sarà una modalità multiplayer chiamata Survival, molto simile alla modalità Horde di GOW2.
-L'armatura dovrà essere riparata, inoltre reagirà in modo diverso in base all'arma che userà il nemico
-Il giocatore può controllare una squadra composta da 2-5 membri massimo, ma può decidere quanti portarne all'inizio di una missione
-The Citadel è molto più grande, inoltre i tuoi compagni verranno con te e parleranno con gli NPC se gli dai il permesso
-Battaglie sulla scala di GOW2.
-2 nuove classi
-La Galassia è stata ampliata (8 volte più grande). I pianeti sono più grandi e puoi installarci delle basi (FUUUUCK!)
-The player will be able to create mines near resources and send resources to Earth or by the decision of the player mine illegaly and collect all resources for him/her self
-Weapons can be upgraded and customized, the weapon arsenal has been expanded, the player can now carry a bionic arm on each arm, the player can dual wield not just pistols, but also shotguns and semi-automatic weapons
-One new weapon is called "The Scilary", it's a missile based weapon, the player marks a targed on the ground and then shoots a missile into the air, the missile is then split into multiple pieces and hits the target and an area around it
-The player can now equip a knife, the knife can be customized and upgraded, the knife can also be used with different powers, i.e. the knife can be thrown and then brought back, the knife will also react to environment hazards, i.e. a knife over fire will cause it to catch fire and eventually melt
-Ci saranno scontri con Boss.
-Depending on the decision made by the player on Noveria to either spare or kill the Rachni, they will assist you during a crucial time or you will be left alone
-Preston Watamaniuk, the Lead Designer hints at more and larger environment hazards,
for example a volcano erruption than can destroy a base built by the player, another example is an ice storm of different colors, dependning on the planets atmosphere
-The primary planetary exploration vehicle can now be upgraded and customized,
it can also be expanded to carry up to 4 members of your squad
-The armor can now be upgraded and customized to the players liking, similar to the weapon customization, the player can now select a certain part of the armor, i.e. the left shoulder and put a small picture on it, i.e. the Earth's flag
-The second mission will be to save a squad member that was believed to be dead in Mass Effect, depending on the decision made on planet Virmire (the cloning facility mission), you will have to rescue the squad member left behind,
the story will explain how the squad member survived the detonation
-Planet Eden Prime can now be visited, explored and the player can now build his own house on the planet, same with many other planets
-The total number of interactive NPC's you can talk to is around 3000,
total number of NPC's in Mass Effect 2 is unknown
Che dire... se non è un fake, è da orgasmo multiplo.![]()